Traži se inovativna ideja

20.05.2020.

Iskustvo u radu sa startapima omogućilo nam je da uvidimo koji su to izazovi sa kojima su se timovi najčešće susretali i šta je to što je ključno za uspeh startapa.

Delta Biznis Inkubator treću godinu zaredom otvorio je konkurs namenjen timovima sa startap idejama kojima je potreba pomoć u pripremi za predstavljanje investitorima i izlazak na tržište. Tokom prethodne dve godine, za ovaj konkurs prijavilo se 240 timova, njih 11 je prošlo kroz program, investirano je u dva startapa, a trećem su obezbeđeni resursi za testiranje proizvoda u realnim uslovima. Iskustvo u radu sa startapima omogućilo nam je da uvidimo koji su to izazovi sa kojima su se timovi najčešće susretali i šta je to što je ključno za uspeh startapa.

Ono što se tokom prethodne dve godine izdvojilo kao česta nedoumica jeste da prijavljeni timovi nisu bili sigurni u to da li su oni zapravo startap. Iako se ovaj termin poslednjih godina mogao čuti i videti u svim medijima, i dalje se dešava da se startapi tumače kao bilo koja poslovna ideja kojom tim želi da započne posao. Važno da timovi na početku programa razumeju model startap poslovanja, tj. da znaju da je startap organizacija sa inovativnom poslovnom idejom koja posluje u uslovima velike nesigurnosti, a čiji je krajnji cilj uspeh na tržištu.

Osim pitanja “da li je moja ideja startap” bilo je mnogo drugih. Zato smo na sajtu Delta Biznis Inkubatora posvetili posebnu pažnju svim onim nedoumicama timova na koje smo tokom prethodnog iskustva naišli. Potrudili smo se da odgovorimo na najčešće postavljana pitanja u vezi sa samim programom, ali i da predstavimo najvažnije termine koji se koriste u startap a poslovanju a  koji će ih pratiti kako tokom inkubacije, tako i nakon nje.

Posebno želim da istaknem i važnu komponentu svakog startapa – TIM! Da biste oživeli svoju poslovnu ideju, zaradili novac i dostigli uspeh izuzetno je važno sa kime radite. Sami ne možete sve (da predstavljate ideju investitorima, ugovarate prodaju, razvijate proizvod…) i zato vaš tim treba da čine osobe sa kojima delite istu viziju gde želite da stignete. Važno je da na razvijanju ideje sarađujete sa ljudima kojima verujete, i u kome svako ponaosob ima neke kvalitete i znanja koji mogu da doprinesu uspehu startapa.

Brza reakcija na promene je neophodna! Promene na tržištu dešavaju se izuzetno brzo i možda baš u trenutku kada timovi rade na osmišljavanju svoje aplikacije, paralelno negde na svetu rađa se bar još jedna ista. Zato je važno da timovi reaguju brzo, osluškuju tržište i ponude vrednost korisnicima koja je specifična samo za njihovu ideju.

Sve ovo za tim koji pravi svoje prve biznis korake može zvučati teško i nepoznato , ali zato u ovom procesu nisu sami. Osim zaposlenih u članicama Delta Holdinga, u Inkubatoru će svojim znanjem i poslovnim kontaktima timovima pomoći i mentori iz partnerskih kompanija sa kojima se realizuje program, Comtrade, PricewaterhouseCoopers Srbija, ICT hub, Fresh Agriculture Technologies i mentori Ognjen Radić (FitPass), Mark Filips (međunarodnog konsultanta za startape) i drugi.

Zato prijavite svoju startap ideju sa timom ljudi sa kojima delite viziju i zajedno sa mentorima Delta Biznis Inkubatora kreirajte svoj posao budućnosti. Čekamo vas!